Terug: Support

Toegangsproblemen

Met de UPPAD-toepassing op eGezondheid kan u als zorgverlener uw persoonlijke en professionele gegevens raadplegen en, indien nodig, ze laten verbeteren afhangend van uw profiel. Meer informatie over UPPAD vindt u in de UPPAD-handleiding.


Er zijn verschillende manieren om aan te melden, waaronder:

U vindt meer informatie over aanmelden bij de onlinediensten van de overheid op het Helpcentrum van CSAM.

 



Standaard dient een sessie te worden opgestart met de eID van de zorgverlener door ingave van de eID van de zorgverlener en bijhorende PIN.

Uitzonderlijk, ingeval van onbeschikbaarheid van de eID van de zorgverlener, kan - om de continuïteit van de activiteiten van de zorgverlener te waarborgen - tijdelijk een alternatief fallback-mechanisme gekozen worden met manuele ingave van het paswoord van de eHealth-keystore (certificaat). Systematisch, herhaaldelijk gebruik van deze methode is niet toegelaten om misbruik en fraude door derden te vermijden.

Waarbij:

  • uitzonderlijk: een situatie is waarbij de zorgverlener zijn/haar eID onbeschikbaar is, bv. ingeval van verlies van de eID van de zorgverlener
  • tijdelijk: de sessie beperkt wordt in tijd[1] waarna er opnieuw een identificatie vereist is volgens (1) eID + PIN of (2) het fallback-mechanisme op basis van het persoonlijk eHealth-certificaat met wachtwoord

Let wel:

  1. Een fallback-sessie heeft een beperktere geldigheidsduur dan een sessie die met de eID is opgestart en wordt beëindigd wanneer het token vervalt. De zorgverlener zal in dat geval opnieuw manueel een sessie moeten opstarten volgens een van de methoden (eID + PIN of fallback-methode op basis van eHealth-certificaat met wachtwoord).
  2. De veiligheidsrichtlijnen van de Handleiding voor het veilig gebruik van eHealth-certificaten zijn altijd van toepassing.

Raadpleeg meer informatie over de eHealth-certificaten.


Er is een registratiekantoor bij de FOD Beleid en Ondersteuning – AD Digitale Transformatie in Brussel, maar u kunt ook terecht bij een gemeente met een lokaal registratiekantoor. 

Raadpleeg de vraag- en antwoordpagina Registratiekantoren op het Helpcentrum van CSAM voor een actueel geografisch overzicht van de lokale registratiekantoren. De zorgverlener kan in die kantoren een afspraak maken.


Klik op de pagina Hoe toegang krijgen tot applicaties op de website eGezondheid  voor meer informatie.


Met de UPPAD-toepassing op eGezondheid kunt u uw gegevens controleren uit verschillende authentieke bronnen, waaronder het RIZIV, de FOD Volksgezondheid, de gewesten en de gemeenschappen.

Heeft u uw antwoord niet gevonden? Vul ons contactformulier in.